Kedjebrev..

Jag måste säga att kedjebrev är något av det drygaste jag vet. Oftast har dom ingen mening alls och är bara jobbiga. Sen finns de dem som ger en dåligt samvete eller ångest om man inte kopierar och skickar vidare. Det är väll just det som är grejen med att jag tycker det är så jobbigt när man får ett. Man orkar inte skicka vidare men samtidigt så kanske det handlar om ett barn som får det bättre någonstans om man skickar det vidare. Visst vet jag att det inte hjälper alls och det är just det som är så dålig stil med kedjebrevgrejen. Här är ett exempel jag såg idag:

"Jag är inte super vidskeplig, men i år har juli 5 fredagar, 5 lördagar och 5 söndagar . Detta händer en gång vart 823 år. Detta kallas pengar påsar. Så Kopiera detta till din status och pengar kommer att komma inom 4 dagar. Baserat på kinesiska Feng Shui. Den som inte kopiera, ... kommer att vara utan pengar. Jag kan inte låta den personen vara jag ;)
"

Jag ska inte falla för trycket och kopiera och skicka vidare den denna gången. Har iof redan kopierat in den här, men det räknas inte. Ni kanske känner samma ogillande för kedjebrev.. vad vet jag :)



Peace & Love!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0